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M.O.O.N Mysterious Orbital Object Non-identifield

Auto-édition / Self-published with Les constellations editions ISBN 978-2-9567756-0-7
Printed in Belgium 04/2019

Off set monochrome UV - 2 types of paper & unique double page with silver ink made by Sandrine Elberg - Each cover book with a unique graphic design made by the artist
500 copies with unique black stencil cover (12 stencils) made by Sandrine Elberg + grey case with M.O.O.N sticker 

224 pages - 17x24cm

Photographs Sandrine Elberg

Concept Sandrine Elberg & Nicolas Turki Duchesnay  Graphic Design Nicolas Turki Duchesnay 

Text Fabien Ribery - Translation Kaleigh Johnson
 

Sandrine Elberg nous présente son deuxième livre auto-publié dédié à son travail photographique composé d'images stellaires qu'elle réalise depuis plusieurs années lors de ces voyages et expérimentations dans sa chambre noire. Après son premier carnet de voyage photographique Cosmic, Sandrine Elberg nous dévoile M.O.O.N et nous invite au voyage spatial et à la découverte d'une nouvelle Lune. Les livres de Sandrine Elberg sont des objets uniques et inclassables : un voyage dans le cosmos, faisant appel à notre imaginaire collectif,  à la contemplation ainsi qu'à la rêverie. A travers M.O.O.N, l'artiste a souhaité rendre hommage à Valentina Terechkova, première femme cosmonaute envoyée dans l'Espace. Le livre marque aussi les cinquante ans du premier pas de l'homme sur la Lune le 21 juillet 1969.
 

Tous les moyens sont bons pour aller sur la Lune, en navette high-tech ou en fiction, en transports de science ou d’imaginaire. Sandrine Elberg aime les astres, la conjonction de l’infiniment grand et de l’infiniment petit, les atomes dont elle-même, petite planète à la recherche de ses origines cosmiques, procède. La Lune n’est pas pour elle une fin en soi, c’est une base à explorer, en surface et en profondeur, mais aussi d’où repartir plus loin, dans l’inconnu. Dans ses bagages, Sandrine Elberg transporte quelques livres de Jules Verne et bouts de pellicule du Voyage dans la Lune de Georges Méliès dont elle aurait aimé être l'assistante pour les trucages cinématographiques. M.O.O.N est l’habitacle d’un livre parcourant les confins, module de recherche fait de cristaux de songes et de poussière d’astres, de murs de stalactites et d’icebergs craquelés, de roches anthropomorphes et de temples effondrés. Fabien Ribery
 

Sandrine Elberg presents her second self-published photobook dedicated to her photographic work composed of stellar images taken for several years during these trips or experiments in her studio darkroom. After her first photobook Cosmic, Sandrine Elberg unveils M.O.O.N and invites us to space travel and the discovery of a new Moon.

Sandrine Elberg's books are unique and unclassifiable objects : a journey into the Cosmos, appealing to our collective imagination and daydreaming. Through M.O.O.N, the artist wished to dedicate to Valentina Terechkova, the first woman in Space. The book also marks the fifty years of man's first step on the Moon on July 21, 1969. Any way to get to the Moon is good, a high-tech shuttle or fiction, transport science or the imagination. Sandrine Elberg loves the stars, the conjunction of the infinitely large and the infinitely small, the atoms that make up her being ; a small planet in search of her cosmic origins. For her the Moon is not the final destination, it is a base to explore, on the surface but also into the depths of the planet. In her luggage, since time has been reversed, are some Jules Verne books and bits of film from A Trip to the Moon. M.O.O.N is the interior of a book traversing its boundaries, a research module made of dream crystals and stardust, walls of stalactites and cracked icebergs, anthropomorphic rocks and collapsed temples. Fabien Ribery